,,EGYSZERŰ ÉTKEK-NAGYSZERŰ ÍZEK''

2013. október 1., kedd

MÉZES PUSZEDLI






 Mézes puszedli - a hidegebb napokra.
Ezt a hűvös, de mégis napos október elejét, ezzel a puha, mézes finomsággal indítom. Mivel volt maradék marcipánmasszám, így párnak a közepébe is tettem és egy csésze fahéjas capuccinóval,  igazán finom édesség lehet a hideg estékre.

HOZZÁVALÓK ( 30 darabhoz )
- 30 dkg liszt, 3 ek méz, 5 dkg vaj, 5 dkg porcukor, 2 tojássárgája, 3 ek tejföl, 1 / 2 tasak sütőpor, 1 tk rum aroma, 1 tasak vaníliás cukor, 1 citrom reszelt héja, őrölt fahéj, - szegfűszeg, csipetnyi só
Máz : - 2 tojásfehérje, 15 dkg porcukor

- A vajat és a mézet melegítsük össze, hűtsük ki
- A száraz hozzávalókat vegyítsük el egymással.
- Majd adjuk hozzá a tojássárgáját, a vajas - mézet és a tejföl hozzáadásával gyúrjunk tésztát.
- Tegyük legalább 1 órára hűtőbe.
- Osszuk el a tésztát 3 felé, majd mindegyiket még 10 részre.
- Formáljunk golyókat :



- Rakjuk a golyókat sütőpapíros tepsibe és előmelegített 180 fokos sütőbe, süssük kb 12 - 15 percig.
- Ne süssük túl, csak annyira, hogy egy picit megbarnuljon !
- A mázhoz, gőz felett verjük keményre a fehérjét az átszitált porcukorral és mártogassuk meg a puszedliket benne. 
- Tegyük sütőpapírra száradni.







Ötlet : innen


10 megjegyzés:

  1. Juditka, megint gyönyörűséget hoztál! Nem is gondoltam, hogy ilyen egyszerű mézes puszedlit készíteni!

    VálaszTörlés
  2. De bizony! - és tölthetjük a kedvencünkkel, mandulával, marcipánnal, mogyoróval . . .stb

    VálaszTörlés
  3. Csodaszépek! Olyan, mintha karácsony lenne :) Nagyon tetszenek a is! :)

    VálaszTörlés
  4. Első látásra beleszerettem. Biztos, hogy ott lesz a karácsonyi asztalon.

    VálaszTörlés
  5. Nagyon szépek! Már én is nézegettem a mézes puszikat , van egy pár receptem de mindíg keresem a még jobbat. Lehet hogy még az ünnepek előtt ezt is kipróbálom.

    VálaszTörlés
  6. Ó, gyönyörűek! :) Én a marcipánosból kérek szépen egyet! :)

    VálaszTörlés
  7. Csodaszépek! Van valahol egy receptem nekem is, meg kell keressem:-)

    VálaszTörlés
  8. Még nem sikerült finom puszedlit sütnöm, hátha majd ezzel a recepttel...

    VálaszTörlés
  9. Köszönöm mindenkinek:) Tényleg nagyon jó kis recept, hiszen nagyon jó formázható a tészta, a tejföltől pedig még lágyabb lesz. A sütést azonban nagyon el kell találni, mert ettől függ a puszedli puhasága. Próbáljátok ki, bízom benne, hogy elnyeri a tetszéseteket.

    VálaszTörlés